"יזכרם אלוקינו": אירוע ההנצחה לקדושי פינסק בבלארוס | צפו

אבי יעקב 2 Comment on "יזכרם אלוקינו": אירוע ההנצחה לקדושי פינסק בבלארוס | צפו

באנדרטה שהוקמה במקום בו נרצחו באכזריות ונקברו יהודי פינסק בקבר אחים בימי השואה נערך טקס הנצחה מיוחד בהשתתפות ראש העיר, נציגי ממשל, שגרירים ויהודים מבלארוס | הוא נפתח בתהלוכת ילדים מבית הספר היהודי שפועל כחלק ממוסדות 'יד ישראל' בראשות של הרב משה פימה שליט"א ותחת מוסדות חסידות קרלין העולמית בנשיאות כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א,

צילום: שמעון קופרשטיין
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

טקס לציון 80 שנה לטבח 70 אלף יהודי פינסק וסביבתה, במדינת בלארוס, התקיים הבוקר באנדרטה שהוקמה במקום שבו הם נרצחו באכזריות ונקברו בקבר אחים בימי השואה. בטקס השתתפו ראש העיר, נציגי ממשל, שגרירים ויהודים מהעיר פינסק ומבלארוס כולה.

הוא נפתח בתהלוכת ילדים מבית הספר היהודי שפועל כחלק ממוסדות 'יד ישראל' בראשותו וניהולו של הרב משה פימה שליט"א ותחת מוסדות חסידות קרלין העולמית בנשיאות כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א, המכוון באופן אישי את הפעילות בעיר, המקום שבו נולדה וממנו צמחה חסידות קרלין כולה, בהחייאת העצמות היבשות, דור שלא ידע את בוראו וכעת זוכה לראשונה להתחבר למורשתו הרוחנית, מורשתם של היהודים שחיו ופעלו כאן במשך מאות שנים ונדמה היה שלא עוד.

התהלוכה התקיימה לקול צלילי נעימה נוגה שנוגנה בידי תזמורת צבאית רשמית. בטקס נאמרו פרקי תהילים, קדיש וא-ל מלא רחמים מפי הרב יוסף אלקובי שליט"א, ראש הישיבה הפועלת אף היא בעיר פינסק.

צילום: שמעון קופרשטיין

לאחר מכן נישאו נאומים מאת ראש העיר, סגן שגריר רוסיה בבלארוס ונציגי ממשל נוספים שציינו בדבריהם את החובה הכלל אנושית לזכור את הנספים, לציין את הזוועות, בכדי שלכל האנושות יהיה ברור שמציאות כזו, של רצח חפים מפשע בגין מוצאם וגזעם – לא ישוב עוד לעולם. "היו כאן קהילות שלימות שנכחדו. היו כאן חיים שנגדעו. עלינו לזכור אותם ולא לאפשר לאיש להשכיחם".

בסיום הטקס הונחו זרי פרחים על האנדרטה, בידי הנכבדים ומשתתפי הטקס, כאשר רבים מיהודי המקום מקפידים להניח גם אבן קטנה על האנדרטה, לציון המנהג היהודי במקום שכזה.



2 תגובות

מיין תגובות